מהי ההחלטה החשובה ביותר שצריך לקבל בהליך הגירושין / ד"ר אביגדור קנר

מהי ההחלטה החשובה ביותר שצריך לקבל בהליך הגירושין / ד"ר אביגדור קנר
ההחלטה הראשונה והחשובה מכולן בתחילת הדרך היא ההחלטה לבחור בדרך המאפשרת לסיים את הנישואין ומערכת החיים הזוגית בצורה מכבדת ואחראית ולהימנע ככל האפשר מלהיכנס למלחמה כואבת ומתישה. האופן בו ינהלו בני הזוג את הליך הגירושין יש לה את ההשפעה הגדולה ביותר על עוצמת המשבר שיחוו הילדים, וכפועל יוצא, מה יהיו ההשפעות הרגשיות והפסיכולוגיות עליהם בטווח הקצר והארוך.
ההנחה המרכזית המנחה את תפיסת הליך הגישור לגירושין שפיתחנו הינה העובדה הפשוטה "שלאחר הגירושין המשפחה אינה מתפרקת אלא משנה צורה". הנחה זו הינה בעלת חשיבות דרמטית המאפשרת קיום מערכת יחסים הורית ומשפחתית עתידית. כך מבטיחים ההורים מסגרת מתפקדת ובטוחה עבור הילדים למרות שאינם יותר בני זוג.
איך נראה תהליך הגירושין אצלנו:
בשלב הראשון – אנו לומדים להכיר יחד עם בני הזוג מהם הקשיים והצרכים המיידים שלהם ושל ילדיהם, כל אחד בהתאם למצבו האישי ולגילו. מקבלים יחד החלטות המאפשרות להמשיך ולנהל שיגרת חיים עכשווית ונותנים מענה לקשיים הרגשיים המיידים.
בשלב השני – בונים תוכנית הורית הנשענת על חזון הורי משותף, (כן עכשיו במיוחד) בהתאם לצרכים ולערכים שבני הזוג מבקשים להמשיך ולחנך את ילדיהם. כל זאת בהתייחס לאפשרויות הכלכליות החדשות ונסיבות החיים החדשות.
בשלב השלישי – בוחנים את הצרכים והרצונות האישיים של בני הזוג ומקבלים החלטות משותפות על אפשרויות המגורים החדשות, לאן ומתי עוברים, ואיך יתנהלו הבתים של כל אחד מהם בהקשר לילדים. בנוסף מחליטים לגבי זמני שהות ודרכי תקשורת ושיתוף פעולה בין ההורים.
בשלב הרביעי – לאחר שתוכנית הפרידה בנושאים הקשורים לילדים ברורה ויודעה, מכינים את השיחה המשותפת של ההורים עם ילדיהם, בה חושפים להורים תגובות אפשריות של הילדים ועוזרים להם להתמודד איתם.
בשלב החמישי – בוחנים במשותף את נושא חלוקת הרכוש ומבצעים איזון משאבים בהתאם לצרכים ולרצונות של הצדדים, תוך התחשבות בצרכים העתידיים של כל צד ובמצב הכלכלי החדש של כל אחד מהם. כל זאת מתוך ראייה של הבטחת הביטחון הכלכלי של שניהם.
בשלב השישי – לאחר גיבוש כל ההסכמות מוגשת טיוטת ההחלטות לניסוח הסכם משפטי סופי לעו"ד מתחום דיני המשפחה אשר שייך למרכז.
בשלב השביעי – לאחר חתימה על ההסכם הסופי, ההסכם מוגש לאישור בית המשפט לקבלת תוקף משפטי וקבלת הגט מבית הדין.
בשלב השמיני – לאחר קבלת הגט אנו ממשיכים ללוות את ההורים בעוד שתי פגישות המשך במטרה להטמיע את ההבנות שהתקבלו בגישור, בשטח בדרך נכונה.
תהליך גירושין אצלנו בגישור וליווי הורי – הינו תהליך יעיל ומכבד, השם את טובת הילדים במרכז, מתוך ראיית צרכי ההורים, כל זאת בזמן קצר ובעלות נמוכה משמעותית מכל הליך משפטי.